Să alergăm!

Prezentare: George Țigănuș, 33 de ani, iubitor de drumetii prin muntii Romaniei de cel putin 6 ani si proaspat intrat in lumea alergatorilor de cursa lunga. :)

La sfarsitul unei veri superbe, in care am cucerit pentru a doua oara Vf. Moldoveanu si am ajuns in premiera in muntii Calimani si Rodnei, am ramas cu o oarecare neliniste in suflet. Sunt minunate aceste iesiri la munte, mai ales ca am alaturi si o echipa de oameni extraordinari cu care ma intalnesc cu aceeasi placere de fiecare data. Dragostea de inaltimi este fara leac si te face sa te gandesti mereu “cum va fi la anul?” si sa astepti sa treaca mai repede timpul.

25-10 calimani

25-10 rodnei

De data asta insa, m-am hotarat sa raman pe aceeasi linie si sa fac in continuare miscare. Mai incercasem eu sa merg la sala prin primavara, dar nu mi s-a parut a fi ceea ce imi doresc cu adevarat si am renuntat dupa vreo doua luni (simtind si o oarecare jena pe la coloana si fiindu-mi clar ca nu e bine pentru mine sa ridic greutati in mod repetat).

La sfarsitul lui august am inceput sa alerg… cate 4-5 km, am vazut ca merge fara probleme si, mai ales, ca-mi place. Dupa doua saptamani, alergam deja 10 km si chiar de doua ori in aceeasi saptamana (abia apoi am aflat ca trebuie s-o iau mai incet). Sunt intr-o perioada “furibunda” de informare in ceea ce priveste metode de antrenament, nutritie si tot ce tine de o viata sanatoasa. Mi se pare fascinant si vreau sa lupt pentru a transmite acest entuziasm mai departe. Am citit multe povesti frumoase despre maratoane, ultramaratoane, triatloane… ce oameni, ce caractere!

Iti recomand cu multa caldura sa arunci cate o privire si pe site-urile recomandate de mine in sectiunea “Imi plac”. Vei descoperi intamplari si locuri deosebite si, daca inca nu esti iubitor de miscare in aer liber, nadajduiesc ca vei deveni.

Alergarile mele de pana acum insumeaza cam 220 km in doua luni:

25-10 alergari

Si au aparut, desigur, obiectivele: semimaratonul international Bucuresti din mai 2014 si maratonul din octombrie 2014. Cred ca este timp destul sa ma pregatesc pana atunci fara sa fortez. Bineinteles, entuziasmul imi spune sa alerg cat mai mult dar am mai simtit mici dureri si vreau sa o iau treptat… momentan alerg de 4 sau 5 ori pe saptamana, una dintre aceste iesiri fiind un long run de peste 10 km (de obicei lunea, daca ma simt ok), alta alergare o fac cu intervale (mai scurte, mai lungi, dupa cum ma hotarasc in ziua respectiva), iar in rest alergare usoara/normala. Prin normala inteleg cam 5:20 – 5:40 pe km, iar prin usoara – tot ce e mai sus de 6:00.

Cam atat cu detaliile “tehnice”. Trebuie sa recunosc ca un mare ajutor in mentinerea unui ritm cat de cat constant si a unei motivatii corespunzatoare este ceasul Garmin Forerunner 210 (un review exceptional poti citi pe site-ul lui DC Rainmaker). Parca altfel alergi cand stii ce distanta parcurgi, in ce ritm… mai ales ca de obicei alerg singur, “de nebun”, prin parcurile (sau mai bine zis, parcul) Brailei (o singura data am avut un partener de alergare). Dar acesta este, pana la urma, un aspect secundar si sunt convins ca as fi iubit acest sport chiar daca nu mi-as fi luat ceasul imediat dupa ce am inceput.

Intentionez sa scriu (enervant de) des, aproape despre fiecare antrenament, despre fiecare lucru care ma impresioneaza, despre intentii de viitor si despre multe altele. Acest site invita nu numai la alergare propriu-zisa, ci si la stabilirea unor scopuri si urmarirea lor cu multa perseverenta. Incerc, in primul rand, sa ma disciplinez pe mine insumi mai mult, si daca si altii vor gasi idei care sa-i incurajeze in diferite momente ale vietii, cu atat mai bine!

Cu mult entuziasm,
George

25-10 moldoveanu 1
25-10 moldoveanu

Poți comenta cu profilul de Facebook sau în mod obișnuit:

comentarii

{ 4 comentarii… add one }

  • Irina 25/10/2013 la 7:34 pm

    Iti doresc mult succes in continuare si sa stii ca te poti baza mereu pe sprijinul meu! Te voi incuraja intotdeauna sa iti atingi si chiar sa iti depasesti obiectivele, lucruri care(la cum te stiu) se vor intampla cat de curand!

    Răspunde edit
  • Mugur 26/10/2013 la 12:43 am

    Buna George,

    Din ce am citit eu am vazut ca nu se recomanda cresterea distantei de la o saptamana la alta cu mai mult de 10% din distanta alergata in saptamana precedenta. Este o recomandare buna pentru prevenirea supraantrenamentului si implicit a accidentarilor. Totusi, este greu sa te abtii de la a alerga, mai ales daca esti la inceput si iti place :) .

    Am vazut ca iti doresti sa alergi la maratoanele de anul viitor. Pana atunci, mai sunt programate cateva competitii, una din ele fiind maratonul Reintregirii Neamului, de la 1 Decembrie (nu au inceput inca inscrierile) si maratonul Gerar, care se desfasoara in ianuarie 2014. Si pentru ca iti plac si drumetiile montane iti recomand competitiile din seria Trail Race (Ciucas Trail Race, Azuga Trail Race, Baneasa Trail Race, etc. ).

    Mult succes si spor la antrenamente,
    Mugur

    Răspunde edit
    • George 26/10/2013 la 5:13 pm

      Multumesc, Mugur! Am vazut si eu povestea cu 10%… momentan tind chiar sa scad cu 10-20% pentru ca simt cateva dureri (ce-i drept, suportabile) pe la coapsa/genunchi. Nu m-as baga de acum la competitii foarte serioase, cred ca semimaratonul din mai 2014 e numai bun pentru a o lua treptat, asa cum trebuie. Poate pana atunci ma lamuresc si eu mai bine cum sa negociez cu propriul meu corp astfel incat “sa o dam la pace”. :) Sigur ca abia astept sa particip si pe la trail races, mai ales la Ultra Trail Fagaras, care suna senzational!

      Răspunde edit

Părerea ta contează! Poți comenta aici:

Urmatorul articol: