4 sau 5 zile pe saptamana?

In plina pregatire pentru primul maraton din aprilie ma incearca tot felul de ganduri. Primul dintre ele este ca 7 luni de pregatire pentru un maraton pornind de la stadiul de “non-runner” nu sunt suficiente. Sigur, se poate alerga un maraton mai mult cu sufletul si dupa 4-5 luni de pregatire (sunt sigur ca as duce chiar si acum la capat unul, chiar daca nu foarte usor), dar mie imi plac lucrurile programate foarte bine.

Principala intrebare pe care mi-o pun este cate zile pe saptamana sa alerg. La inceput am fost foarte entuziasmat de conceptele din “Advanced Marathoning” si chiar imi facusem un program care urca pe la 80 de km pe saptamana prin martie, dar practica m-a lamurit ca nu il voi putea urma fara sa fortez mult prea mult. Chiar nu ma pot considera “advanced”, ar fi o greseala imensa.

Am trecut apoi spre programul “Intermediate 1” al lui Hal Higdon (oarecum adaptat, in care urcam pana spre 70 km/sapt) pentru ca m-am considerat (din entuziasm) apt sa alerg 5 zile pe saptamana, iar acum am tendinta sa navighez spre “Novice 2” (care cere 4 zile de alergat pe saptamana). Picioarele mele nu sunt pregatite pentru 5 zile saptamana de saptamana, o simt. Si asta in conditiile in care alerg dupa metoda Maffetone, adica alergare intr-un ritm destul de lejer, in care nu prea depasesc 80% din frecventa cardiaca maxima.

Probabil ca oricine m-ar sfatui sa inclin spre prudenta si asta am de gand sa fac. Long run-ul de sambata il voi respecta insa foarte exact, si incepand de saptamana viitoare el va depasi 20 de km. Treburile devin serioase!

Ma enerveaza faptul ca nu am o suprafata acceptabila pe care sa alerg… betonul din parc este, evident, foarte dur, iar aleea cu pamant pe care o  pargurg deseori inainte si inapoi este destul de denivelata (e destul de dificil de mentinut pe ea un ritm constant si de testat timpii cu acuratete). Ultima oara am alergat pe alee cu peste 5:20/km, iar cand m-am dus de curiozitate pe beton, eram in jurul a 5:10. Ma rog, pana la urma nu tin neaparat sa ma testez la secunda de fiecare data, ca doar nu concurez pentru ceva, dar mi-ar placea sa alerg undeva unde sa fiu increzator ca nu-mi distrug picioarele. Nu prea am aceasta optiune, asa ca banuiesc ca prudenta se impune cu atat mai mult.

Programul “Novice 2″ ma duce undeva pe la 60 de km pe saptamana maxim. Cred ca-i suficient deocamdata, vreau sa ma mentin “in adidasi” si nu in pauze fortate. Urmeaza saptamana 7 (distantele sunt in mile):

19-01 novice 2

Poți comenta cu profilul de Facebook sau în mod obișnuit:

comentarii

{ 0 comentarii… add one }

Părerea ta contează! Poți comenta aici:

Urmatorul articol:

Articolul anterior: